Denna information vänder sig till dig som har synpunkter,
klagomål eller vill delge något positivt om vår
verksamhet.
Synpunkter/förbättringsförslag, klagomål eller beröm ger oss värdefull information och möjlighet att förbättra våra verksamheter. Därför vill vi gärna att du berättar vad du tycker om det vi gör. Du kan välja att använda den e-tjänst som finns på kommunens hemsida under Självservice, kontakta verksamheten direkt - dvs ansvarig enhetschef - eller att skriva. Du kan använda det förtryckta formuläret i broschyren som finns att hämta eller beställa via kommunens Välkomstcenter.
Skicka sedan formuläret till:
Ockelbo kommun
Socialförvaltningen
816 80 OCKELBO
Om du vill ringa till utföraren, använd det telefonnummer som du fått av den du varit i kontakt med.
Om du uppger namn och adress skickar vi en bekräftelse till dig när vi fått dina synpunkter. I bekräftelsen talar vi om att vi mottagit dina synpunkter och anger vem som kommer att ta hand om ärendet. När dina synpunkter är behandlade får du besked om vilka åtgärder som har eller kommer att vidtas. Om du väljer att vara anonym måste du själv kontakta ansvarig enhetschef för att få veta vad som händer i frågan.
Vill du veta mer kontakta respektive handläggare, enhetschef eller socialsekreterare via kommunens växel eller socialförvaltningens reception.
Innehåller dina synpunkter/förbättringsarbete, klagomål eller beröm som kommer till oss personliga uppgifter gäller sekretess.
I annat fall är uppgifterna offentliga. Dina åsikter kommer att diarieföras, sammanställas och användas i vårt förbättringsarbete.
Ockelbo kommun hanterar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen, GDPR.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?